Monday, December 14, 2009

Rinduku akan hujan...

Aku rindu hujan...
rindu sekali...
merindukan setiap tetes guyuran airnya...
setetes airnya mampu mendinginkan kebekuan hati...
mampu membuatku bergairah untuk menyongsong esok hariku...

yap...aku rindu hujan...
rindu sekali!
tapi aku benci petir!
aku membeci kilatan cahayanya...
benci sekali...

aku rindu hujan tapi aku benci petir...
berharap dsetiap tetesan air hujan...
tak ada petir yang menemaninya...
harapanku terkabul...
hujan kali ini tanpa petir...

tapi kenapa aku merasa hampa...
hujan tak berarti tanpa petir...
kenapa ketika aku benar benar benci petir..
disisi hatiku yang lain malah mengharapkan dia datang menyertai hujan...

aku tak tahu...
tapi yang pasti...
aku rindu hujan...
dan aku benci petir!!!

*catatan sore hari disudut kamar....:)

0 comments:

Post a Comment

Komen pakai Hati ya...:)

 

Me n My Ego Template by Ipietoon Cute Blog Design